Көрүлдү: 0
Окутуунун биринчи этабы 2023-жылдын ноябрь айында болуп өткөн.
Каскаддык метод менен окутуудан өткөн тренерлер Кадамжай жана Ысык-Ата райондорундагы 40 пилоттук мектептердин башталгыч класстарынын мугалимдерин окутушту.
Бул методология дескрипторлор (тапшырмаларды аткаруу үчүн конкреттүү кадамдарды сүрөттөгөн мүнөздөмө) аркылуу критерийдик баалоону ишке ашыруу процессин уюштуруу боюнча башкаруучулук жана педагогикалык иш-аракеттерди жөнгө салууну максат кылат жана башталгыч билим берүү үчүн предметтик стандарттарга ылайык иштелип чыккан.
Башталгыч мектепке окутуунун жаңыланган стандартын киргизүү шартында педагогикалык практикада баалоо иш-аракеттеринин көйгөйү актуалдуу маселелердин бири болуп калууда. Бул көйгөйдү чечүү максатында ар бир окуучунун жеке өсүшүнүн динамикасын жазууга мүмкүндүк берген жана анын ар тараптуу өнүгүүсүнө өбөлгө түзгөн критерийдик баалоо методологиясы киргизилет.
Башталгыч билим берүүдөгү критерийди баалоо методологиясы I-IV класстарда дескрипторлор аркылуу критерийдик баалоо процессин уюштуруунун жана ишке ашыруунун моделин белгилейт жана мектептерде төмөнкү материалдарды киргизүү процессинин жыйынтыктарын жалпылоого негизделген:
Пилоттук мектептердин башталгыч класстарынын бардык мугалимдери үчүн негизги предметтер: Математика, Эне тили жана "Мен жана дүйнө" боюнча предметтик стандарттар жана критерийлик баалоо методологиясын киргизүү боюнча материалдар басылып чыкты.
Эске салсак, Дүйнөлүк банк тарабынан каржыланган "Келечек үчүн билим берүү" долбоорунун алкагында 40 пилоттук мектепте методологияны пилоттоо Билим берүү жана илим министрлигинин буйругу менен жүргүзүлүүдө.